dag 3

22 september 2014 - Clausthal-Zellerfeld, Duitsland

Na een koude nacht, waarin we heerlijk hebben geslapen, moesten we al weer vroeg uit de veren. Om half 9 stond het vertrek gepland en zou de beheerder van de camping het hek openmaken. Voor vandaag stond als eerste Hildesheim op het programma, waar we de St Michaelis Kirche en de Dom bezochten. Beide kerken staan op de werelderfgoed lijst van de UNESCO. Ze werden  in WO II gebombardeerd en zijn nu onlangs weer opgebouwd en gerestaureerd. In onze ogen een beetje teveel moderne en oude dingen gecombineerd. Jammer genoeg regende het een beetje, maar dat kon de pret niet drukken. De 1000 jaar oude rozenstruik in de binnentuin van de Dom was indrukwekkend!

Daarna reden we door naar schilderschtige, romantische Goslar. Een hele belevenis als er 9 campers een parkeerplaats oprijden, we hadden dan ook veel bekijks. Allereerst waren we voor een heerlijke, bijzondere lunch uitgenodigd in het Brauhaus Goslar. Hierna volgde een stadswandeling onder leiding van een Nederlandstalig de gids. Wat een spraakwaterval was deze man, maar hij wist enorm veel te vertellen. Nog even een groepsfoto op het mooie marktplein en daarna nog een halfuurtje ter vrije besteding. snel weer de camper in voor een mooie tocht over een pas (Hahnenklee) naar Clausthal-Zellerfeld, waar we in een typisch Duits klein en gezellig restaurantje verwacht werden voor een heerlijke 3-gangen diner.........De meesten sloegen echter de soep over, en niet omdat deze niet lekker was, maar omdat we nog vol zaten van de lunch......

Hierna weer naar de camperplaats, ergens boven op een berg...geloof ik. Omdat het bij aankomsg al donker is, kunnen we morgenochtend pas zien waar we staan ...... en faciliteiten ontbreken, dus dat wordt weer een douche-experiment in onze camper!

1. Irene en Bert:
    22 september 2014
    Zo, jullie maken heel wat mee. Klinkt allemaal erg leuk en het ziet er lekker uit! Val niet van de berg vannacht. Veel plezier verder! Groetjes vzn ons
  2. Wilma en jan assink:
    22 september 2014
    Nou Irene en Bert, we kunnen ook wel zeggen dat de lachspieren goed getraind worden en dat de druivensap ook hier prima smaakt!
  3. Irene en Bert:
    23 september 2014
    Ja, dat geloof ik graag, dat is op meerdere foto's te zien!