dag 2

21 september 2014 - Hann. Münden, Duitsland

Na een nacht waarin we niet echt heel goed hebben geslapen, begon de dag SL met een experiment. Omdat wee op het terrein staan van de ADAC hebben we geen aansluiting op electra, dus alles op 12 volt en gas. Ook zijn hier geen douches aanwezig en moesten we gelijk al de douche in de camper uitproberen. Gelukkig hebben wij een camper waar de doucheruimte erg ruim is en was het douche experiment geen probleem. Alweer een ervaring rijker!

We hebben genoten van een heerlijk, uitgebreid ontbijt in het Fahr Sicherheits zentrum, waarna de rijvaardigheidstraining volgde en dat was toch leuk! Zelfs ik vond het leuk en dat wil wat zeggen. Eerst 's morgens 2 uur, daarna een uitgebreide lunch en een theepauze, uiteraard met Kuchen.Het geheel weg afgesloten met een challenge: ACHTERUIT RIJDEN MET DE CAMPER TUSSEN PILONNEN DOOR. dit ging niet slecht, maar dit hebben we niet gewonnen. de dag bij de ADAC werd afgestoten met de uitreiking van de oorkondes, onder het genot van een drankje.

Hierna moesten de campers worden opgezocht en vertrokken we naar camping am Birkensee, slechts enkele km verwijderd van het trainingscenter. Hier aangekomen volgde een gezellige borrel en het diner in het restaurant van de camping. De sfeer zat er goed in vanavond! Na het eten hielden zowel Leo als Richo een praatje. Le,o vertelde over zijn geschiedenis  en hoe hij terecht kwam blijk de Hymergroep en Richo vertelde ons wat we allemaal zouden gaan missen wanneer we een camper zouden aanschaffen en dit alles met een knipoog!

Hierna nog even na geborreld waarna iedereen toch wel rond half 11 de camper opzocht, want morgen om 7.30 staat Corrie voor de deur met een heerlijk ontbijtje!

Welterusten allemaal!

1. Irene en Bert:
    22 september 2014
    Tjonge, dat ziet er allemaal leuk en lekker uit! Da rijvaardigheids training was dus een ervaring apart begrijp ik. Gelukkig dat je dit leuk vond Wilma, kan me voorstellen dat je daar een ander idee bij had! Zo als jullie merken volgen we jullie belevenissen helemaal, ookopdewebsite van de anwb. Veel plezier nogen geniet ervan! Lizfs en groetjes, Bert en Irene
  2. Margriet:
    22 september 2014
    Dat ziet er heerlijk uit!