dag 6

25 september 2014 - Guxhagen, Duitsland

Het was erg gezellig gisteravond. We hebben in de camper van Wim en Inez gekeken en zij in de onze, en als het gezellig is dan wordt het al gauw laat.

Vanmorgen stond Corrie om 8.00 uur voor de deur met het heerlijke ontbijtmandje en een bakje fruit. Wat verzorgt de dat toch elke ochtend goed! Om 9.00 uur vertrokken we richting het boomkronenpad. We waren net onderweg toen de fotograaf bedacht daar de route zich toch wel erg goed leende voor een foto-/filmsessie. Een deel van de foto's is al te zien op http://www.ANWB.nl/kamperen en dan even op camper challenger 2014 klikken.. Dus moest de karavaan weer worden geformeerd in de juiste volgorde. Maar goed dat de weg niet druk was! Aangekomen bij het natuurreservaat dat ook op de werelderfgoed lijst staat, worden we al opgewacht door de boswachter die ons zal begeleiden tijdens de wandeling over het pad, maar eerst een stuk door het bos. Dit bos wordt door zichzelf onderhouden, zodat er hier een ongerept stuk natuur blijft. Prachtig! Wel zijn er dingen aangebracht, uiterwaard van natuurlijk materiaal, om het ook voor kinderreen aantrekkelijk te maken. Iuiteindelijk komen we bij het boomkronenpad. Hmm, het lijkt ons erg mooi, maar tegelijkertijd erg hoog en open en dus best eng. We besluiten toch mee te gaan en we zien weel waar het schip strand......het pad begint op 10 meter hoogte en klimt geleidelijk tot 24 meter. Dat is dan toch wel heel erg hoog en eng, vooral het laatste stuk. We besluiten dan ook met z'n 2-en naar beneden te gaan en daar te wachten op de rest. We zijn toch wel blij dat we de helft hebben afgelegd, dus voor ons was het toch geslaagd en erg mooi. Daarna gingen we naar de plek waar we zouden lunchen, een hut aan het begin van een aantal wandelroutes. Tegenoverover de hut liep net den grote schaapskudde met de herde, een erg leuk gezicht.We werden uiterst hartelijk ontvangen door het echtpaar dat de eigenaar is van deze hut Hainich Boude, een skihutachtig geheel. Heerlijk en erg gezellig! Daarna nog een klein stuk door het beukenbos gelopen en daarna naar een Trabantmuseum in de buurt. Oost Duitsland en Trabant zijn natuurlijk zeer nauw met elkaar verbonden. Een erg leuk allegaartje van verbouwde trabantjes stonden opgesteld in een grotere loods.

Hierna op eigen gelegenheid naar de  in Guxhafen, in de buurt van Kassel. Lekker in ons eigen tempo en nog even langs een supermarkt voor wat wijn. Iedereen druppelde keurig op tijd binnenkant.....om 19.00 uur moesten we weer aan tafel. We hadden nog net even tijd om in de campers van de crew te kijken, hoe die eruit zien. Na het eten kwamen Tiny en Sibolt onze camper bekijken en een glaasje drinken, waarna wij natuurlijk ook die van hun moesten bekijken. Wat hebben we toch een enorm gezellig groep deelnemers, jammer dat we nog maar 2 dagen te gaan hebben.......en dan moeten we helaas afscheid nemen van elkaar. Maar we weten nu al dat er reünies georganiseerd gaan worden........