dag 4

23 september 2014 - Thale, Duitsland

Toen we vanmorgen uit het raam keken zagen we een prachtig stuwmeer in de ochtendzon. Twee grote bruggen verbinden de oevers. Wat een uitzicht! Na het heerlijke ontbijt kregen we de opdracht de campers op te stellen om een fotoshoot/filmpje te gaan maken van alle 6 de campers die over de brug rijden en later over een mooie berg route. Onze campers moest als eerste in de rij en Ed reed met ons mee om de weg te wijzen en het tempo aan te geven. We hadden van Bertel, de fotograaf, een hele reeks instructies gekregen die we moesten opvolgen. Weer een erg leuke ervaring. Het eerste deel ging in een keer goed, daarna de weg door de bergen. Voor ons reed Richo met zijn camper en Bertel fotografeerde en filmde vanuit het dakluik, staande op een opstapje op de bank in de camper. Wat een vak is het toch, fotograaf.
Hierna ging de route via een prachtige route naar een Wasserwirtschaft, weer op de werelderfgoedlijst, in de buurt. Hier maakten we een wandeling onder begeleiding van een gids, die ons veel vertelde over hoe vroeger de watervoorziening van de Harz in zijn werk ging. Erg interessant.
Vervolgens een tocht door de Oberharz waar er bij Torfhaus een snelle snack/ lunch hadden om daarna door te rijden naar Quedlinburg met nog een tussenstop bij het grensmonument in Braunlage, ter gelegenheid vsn het opheffen van het IJzeren Gordijn. In Quedlinburg hebben onder leiding van de gids een stadswandeling gemaakt. Deze prachtige stad stad ook weer op de werelderfgoedlijst door zijn vele (2069) vakwerkhuizen en mooie Dom. Hier werden, op het marktplein, groepsfoto's gemaakt.
Wat een schitterende stad en we hadden hier graag nog wat langer rondgekeken, maar helaas was de tijd hier te kort voor. We moesten hier om 17.00 uur weer vertrekken en dat werd al een kwartiertje later.
Door naar Thale, waar we overnachten op een camper plaats....zonder voorzieningen. Als we aankomen worden we opgewchg door een....heks! We zijn dan ook op de Hexentanzplatz. Deze heks neemt ons mee naar een heksenkring van strengen en vertelt naast verhaal. Dan neemt ze ons eennaar een prachtig uitzichtpunt boven op de berg, waar ze het verhaal vervolgt, met behulp van Sibolt (medecamperaar) Het geheel wordt afgesloten meer een heerlijk diner. De laatste opdracht van vandaag is om bijiii elkaar in de camper te kijken naar de verschillen, voor- en nadelen etc. Wij moesten kijken bij Betty en Peter (LMC) en zij in onze Sunlight.
Het is intussen 22.30 uur en zijn we best moe na deze volle en weer indrukwekkende dag.

1. Linda:
    24 september 2014
    Linda heeft mij alles voorgelezen. Wat zien jullie geweldig veel. In Goslar ben ik ook geweest sn al die andere plaatsen momen me bekend voor. Ik hoor alles later wel uitgebreider. Liefs, mama en jullie hoeven je niet te vervelen. Tot de volgende keer!
  2. Monique:
    25 september 2014
    Prachtige foto's, jan en wilma.veel plezier nog de laatste dagen!