dag 5

24 september 2014 - Niederdorla, Duitsland

Helaas heb ik gisteren geen foto's kunnen plaatsen omdat het internet me in de steek liet. Ik hoop dat vandaag goed te kunnen maken.

Vandaag begon met een heerlijk ontbijt in het Berghotel, waar de camperplaats bij hoort. Na het ontbijt volgde een briefing, waarbij we hoorden dat het de bedoeling is om allemaal achter Richo en Corrie aan te rijden om alle campers af te tanken. Eenmaal bij het pompstation aangekomen was het natuurlijk een drukte van belang en wat gebeurt er dan: Richo tankt zijn camper vol benzine in plaats van diesel. Oeps....oponthoud. Hij gaat direct aan de slag om zijn tank leeg te halen en er is hoog overleg. Er wordt besloten om in formatie, net als gisteren, naar Eisleben te rijden. Ed en Bertel rijden vast weg en 15 minuten rijden wij ook weg. De bedoeling is om onderweg nog weer wat foto's te maken. Na een schitterende rit van ruim een uur komen we aan in Eisleben, waar de heren al op de parkeerplaats staan. Er was onderweg geen mooie foto locatie te vinden en dat terwijl wij in een prachtige formatie door het mooie landschap reden.

In Eisleben werden we opgewacht door een dame van het toeristenbureau die ons meenam de stad in en overdroeg aan de gids die ons rondleidde via het geboortehuis, de kerk waar Maarten Luther wereld gedoopt en het sterfhuis. Uiteraard verteldemze hierbij weer een mooi verhaal. Aan het einde van de rondleiding kregen we een lunch aangeboden (ja,ja...weer eten) in het hotel. Dit hotel staat op de plaats van het oorspronkelijke sterfhuis van Luther. Intussen waren Corrie en Richo en Leo en Iet ook aangekomen en genoten we van een heerlijke lunch.

Na de lunch konden we op eigen gelegenheid naar de camping rijden, een tocht door de bergen van ca. 2 uur. De camping ligt aan een prachtig stuwmeer en de campers werden in een cirkel neergezet. We hebben even lekkere tijd voor ons zelf, onder het genot van een lekker glaasje wijn of iets anders zie je iedereen even ontspannen...... Of is het de voorbereiding op de Thuringergrillabend.......Een ontspannen sfeertje dus. Voor het eten moest er eerst nog een sfeer-fotoshoot  gemaakt worden. Dus kaarsjes aan, iedereen gezellig in een kringetje, de kck vlag wapperend aan de stok en de fotograaf hoog op een camper. Na ettelijke pogingen staan we er weer gekleurd op. Daarna volgt een heerlijk grill buffet, aangeboden door de plaatselijke VVV)en het is erg gezellig. Hierna volgt nog het inde keuken kijken bij een conculega, dat wil zeggen blij elkaar op bezoek in de camper om een vergelijkendmoordeelmte vellen. Vanavond waren Wim en Inez aan de beurt en het was erg gezellig. Nu nog even het blog online zetten en kijken of ik wat foto's kan up-loade. Tot morgen!

1. Margriet:
    25 september 2014
    De catering is prima verzorgt zo te lezen
  2. Irene en Bert:
    25 september 2014
    Volgens mij hebben jullie een super week. Zowel qua eten (incl.druivensap!) , organisatie als belevenissen!